Fondsenwerving in het Onderwijs (voor cultuureducatie)
Ontwikkeld voor Mocca Amsterdam.
Doelgroepen:
- docenten en management po/ vo / so
- kunst vakleerkrachten
- (educatie)medewerkers culturele sector
Vorm:
- masterclass
- workshop of korte cursus
- advies
- coaching
Professionalisering van kunstenaars
Ontwikkeld voor de BIK (Beroepskunstenaar in de Klas), Cultuur+Ondernemen, Driving Dutch Design en de Mocca Academie.
Doelgroepen:
- kunstvak studenten (Breitner Academie, Conservatorium van Amsterdam)
- Kunstenaars (diverse: ontwerpers, fotografen, beeldend kunstenaars)
Vorm:
lessen, trainingen, workshops en masterclasses
Onderwerpen:
- acquisitie
- profilering
- presenteren/ pitchen
- projectontwerp
Leiderschap
Ontwikkeld voor de BIK, Cultuur+Ondernemen, HART Haarlem, Conservatorium van Amsterdam, Fontys Hogeschool voor de Kunsten, Master Kunsteducatie.
Doelgroepen:
- studenten kunstvakonderwijs
- kunstenaars
- kunsteducatie professionals
- docenten po, vo, so
Vorm:
- lessen
- workshops
Onderwerpen:
- projectmanagement
- situationeel leiderschap
- gesprekstechniek: acquisitie, samenwerken, onderhandelen, omgaan met conflicten
- verandermanagement
- draagvlak creëren
- gesprekstechniek
Intercultureel werken
Ontwikkeld voor de internationale training Europe in Perspective.
Doelgroepen:
- docenten po, vo, so, hbo
- kunstenaars en kunsteducatie professionals
Vorm:
- cursus
- intervisie
Intercultural Development Inventory® (IDI®)
IDI is een assessment van interculturele competentie die wordt gebruikt om interculturele competentie op te bouwen om individuele en organisatorische doelstellingen op het gebied van diversiteit en inclusie te bereiken.
Doelgroepen:
- individuen
- teams
Vorm:
- individueel- of groepsassessment voorafgaand of als onderdeel van een training of coaching traject.
Creativiteit in het onderwijs
Ontwikkeld voor Mocca Amsterdam, DOK I Cultuurhelden.
Doelgroepen:
- groepsleerkrachten (po, vo, so)
- vakleerkrachten (po, vo, so)
- educatie medewerkers culturele sector
Vorm:
- presentaties
- lessen
- cursus
- masterclass
- workshop
- training
Onderwerpen:
- procesgerichte didactiek (gebaseerd op de cursus C-zicht en de theorie van Karin Kotte)
- werken met culturele competenties
- werken met het creatief proces in de klas
- reflectiegesprekken voeren met leerlingen
- coachen van groepsleerkrachten
Verder werk ik als docent voor:
- ICC, (interne cultuur coördinator) cursus (po en so).
- Post-hbo cursus Cultuur Begeleider (po en so).
- CuCo, Cultuurcoördinator cursus (vo en vso).
- Conservatorium van Amsterdam, Master Musical Leadership en Master Elective Music for an Inclusive Society.
- Fontys Hogeschool voor de Kunsten, Master Kunsteducatie .
- Dans: o.a. voor de TurnClub Amsterdam en de Kisumu Museum theatre and dance group in Kenia.