Voor Cultuur-Ondernemen ontwikkelde ik workshops en trainingen. Onderwerpen zijn: productontwikkeling, profilering, acquisitie- presentatie- en onderhandelingstechniek. Ik trainde docenten beeldende kunst in opleiding (AHK), ontwerpers (Driving Dutch Design) , modeontwerpers, fotografen en dansdocenten (stichting Strooom). In de workshops en trainingen maak ik gebruik van praktijkvoorbeelden en oefeningen gecombineerd met toepasbare theorie. 

 Voor de MoccaAcademie ontwikkelde ik de cursus Fondsenwerving in het Onderwijs (voor cultuureducatie). Meer dan tweehonderd fondsenwervers uit het onderwijs en de culturele sector volgden deze cursus in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en de provincie Zuid-Holland. 

 In de afgelopen 15 jaar trainde ik meer dan 250 Interne Cultuur Coördinatoren in Amsterdam. Vanaf studiejaar 2015 - 2016 verzorg ik, samen met  het Marnix Opleidingscentrum, de Post HBO Cursus Cultuurbegeleider in Amsterdam en Utrecht. 

 Als docent was ik een aantal jaar verbonden aan de cursus Beroepskunstenaars In de Klas (BIK) en gaf lessen in Amsterdam, Rotterdam en Zwolle.  

 In het kader van een Leonardo Live Long Learning programma van ICEnet ontwikkelde ik met een groep Europese collega's en onder leiding van Creativity, Culture, Education (CCE) in 2013 - 2015 de Traks4A tool. Een tool voor kunstenaars om hun cultuureducatie competenties te testen en bij de schaven.  Daarna maakte ik deel uit van het team dat de training 'Europe in Perspective' over kunsteducatie en inclusie ontwierp, waarvan ik de eerste geaccrediteerde trainer in Nederland ben. 

 In de afgelopen 15 jaar heb ik ruime ervaring opgedaan in het werken met interculturele groepen in Nederland, met name asielzoekers (st. Theater Organisatie voor Vluchtelingenkinderen) in diverse projecten in Oost-Afrika. Samen met Sami Gathii (Yaden East Africa) en Janneke Tigchelaar ontwikkelde ik de Cre8 in 8 methodiek. Een stappenplan gericht op jonge makers en jeugdgroepen voor het ontwikkelen van sociaal artistieke projecten. In 2016 ontwikkelde ik met twee collega's uit Kenia, Harrison Okwach en Dina Abok, de Cre8 in 8 training. Vanaf 2021 zullen we het tweejaarlijkse Cre8 Masterclass programma organiseren in samenwerking met de Nederlandse NGO Wilde Ganzen en hun ‘Change the Game’ academy.   

Tussen 2016  en  2019 was ik als docent verbonden aan de Master Kunsteducatie van Fontys Hogeschool in Tilburg. Daar ontwierpen eerstejaars studenten onder mijn leiding een training over creatief vermogen voor leerkrachten en kunstenaars in het primair en voortgezet onderwijs  en begeleide ik tweedejaars studenten bij het schrijven van hun 'meesterstuk'. 

 Sinds het academisch jaar 2019 -2020 maak ik deel uit van een groep docenten die de Master Musical Leadership voor het conservatorium van Amsterdam en de Music for an Inclusive Society master elective heeft vormgegeven.  

 'Het Vijfde Seizoen' is een 'artists in residence' programma van psychiatrische inrichting Altrecht in Den Dolder. Hier ben ik sinds 2016 werkzaam als gespreksleider en moderator voor een bijscholingsprogramma voor psychiaters.